Fotografie & Media/Storytelling

Storytelling

Storytelling was nog nooit zo hot. De tijd dat holle verkooppraatjes voldoende waren om consumenten aan te trekken, is voorbij. Door emotionele waarde aan je product of dienst toe te voegen, creëer je een hechte band met je klanten. Je gaat in dialoog en zorgt ervoor dat zij jouw boodschap verder verspreiden. Zo gaat jouw bedrijf over de tongen en heb je er binnen de kortste keren weer een heleboel nieuwe consumenten bij.

Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je met jouw kennis ook echt in de praktijk aan de slag kan. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles leert wat je nodig hebt om een expert te worden.

nieuwe klanten aantrekken

efficiënte verkoopstechnieken

inzicht in marketing

innovatieve storytelling

memorabele reclame

inzicht in doelgroepen

verleidelijke copywriting

authentieke merkidentiteit

effectieve contentcreatie

betere merkbeleving


allCoursesWithinSubtheme Storytelling

Blogger, cpProfessionWithFuture

Wil jij graag aan de slag als blogger? Dan is deze opleiding de ideale start.

availableVia

Copywriter, cpProfessionWithFuture

Wil je graag aan de slag als copywriter? Dan is deze opleiding de ideale start.

Storytelling

Influencer - volgers scoren

Influencer - volgers scoren, cpProfessionWithFuture

Geniet van de flexibiliteit en volg online les!

Social Media Marketing, cpProfessionWithFuture

Schrijf je in voor de cursus Social Media Marketing en word veelzijdig Marketeer.


beSureOfYourFuture

Heel wat bedrijven zijn tegenwoordig op zoek naar marketeers en storytellers die hun publiek niet vervelen met ongeïnspireerde promopraatjes, maar met échte verhalen rond het bedrijf. Dit op een manier die boeit, inspireert en een duurzame band opbouwt. Het moeten de eerste woorden zijn waar mensen spontaan aan denken wanneer ze het bedrijf tegenkomen. Dankzij de opleidingen uit dit subthema leer je alle skills! Met een diploma op zak kan je meteen aan de slag. Begin te werken als zelfstandig storyteller, als freelancer of ga aan de slag in een breed gamma van sectoren. Je kan werken als contentmarketeer, medewerker op een marketingafdeling, blogger, copywriter of zelfs in social media marketing.

In de marketingsector is er altijd wel iets te doen. Het is een branche die nooit stilstaat. Daarom is het belangrijk dat je goed mee blijft en alle trends op de voet volgt. Een cursus om je bij te scholen is dan ook nooit verloren moeite. Zo blijf je up-to-date en weet je wat er gaande is. - employerSpeaks

Storytelling

trendsCapitalized

Storytelling heeft ondertussen een vaste plaats veroverd. Om succesvol aan storytelling te doen, moet je natuurlijk op de hoogte zijn en weten wat er zoal leeft. Het is belangrijk om in te spelen op de hedendaagse trends. Het is tegenwoordig erg hard in trek om met je organisatie in te zetten op mens en milieu volgens eigen doelstellingen. Verhalen en daden moeten tonen dat ook jij als bedrijf duidelijk je steentje bijdraagt aan de ontwikkelingen op vlak van mens en milieu. Ook verhalen en storytelling rond zorgzaamheid kennen een grote opmars: mensen verwachten van je organisatie steeds meer dat je zorg draagt voor hen, dat de organisatie een partner is en hen helpt. Verhalen en storytelling kunnen dan deze verhalen echt in de verf zetten.

Storytelling, hundredPercentOfTheTime

We leven in een geweldige tijd om visuele verhalen optimaal tot hun recht te laten komen. Verhalen die écht bedacht zijn als digitaal en visueel concept, in plaats van een bestaand artikel dat opgepoetst is voor de digitale lezer, kennen met de nieuwe technologieën een ongelooflijk succes. Er bestaan momenteel bijvoorbeeld verschillende varianten van opvouwbare schermen, waaronder een verticaal vouwende telefoon. Hierdoor wordt het mogelijk om nieuwe vormen van storytelling te introduceren. Zo heb je longreads: lange artikelen doorspekt met multimedia (video's, infographics, audio,...). Er verschijnen ook steeds meer liveblogs. Dit zijn artikels die continue van updates worden voorzien. Deze zijn vooral geschikt om ergens live verslag van uit te brengen. Dit zijn slechts enkele kleine trends die zich voordoen in de wereld van storytelling. Ontdek ze zelf tijdens een van onze opleidingen binnen het subthema Storytelling!

Ik ben zelf werkzaam als marketeer en ik pas storytelling voor verschillende bedrijven toe. Storytelling is een schitterende techniek om mensen te inspireren. Bedrijven doen relevant werk, dus ze willen er natuurlijk ook relevant mee naar buiten komen. Storytelling helpt me persoonlijk om in de huid van anderen te kruipen. Het is een geweldige manier om het inlevingsvermogen van mensen aan te spreken en hen tot actie te bewegen. Sinds kort ben ik ook een eigen blog begonnen. Daarom heb ik gekozen om aan het Centrum voor Avondonderwijs de opleiding Blogger te volgen. Echt een aanrader! - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Onze opleidingen rond storytelling zijn tegenwoordig heel populair. Het is dan ook een enorm leuke én lucratieve sector. Om onze studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op het werkleven, zorgen we ervoor dat de cursussen zo up-to-date en praktijkgericht mogelijk zijn. Zo komen ze niets tekort en kunnen ze er na hun opleiding meteen invliegen!

niceToKnowHeader

  • Het gebruik van metaforen in je verhalen zorgt voor de meeste successen.
  • Ongeveer 65% van de Belgische bedrijven geeft aan dat storytelling op korte termijn de meeste resultaten oplevert.
  • Door middel van goede storytelling kun je echt in iemands hoofd kruipen, waar je een grote invloed hebt op de gedachtegang.
  • Storytelling is het meest effectief als je jouw publiek laat denken dat jouw verhaal hun eigen idee is.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0